top of page

Vad gör en extern marknadsavdelning?

Att styra sina kostnader är en av de viktigaste faktorerna i framgångsrikt företagande.

Du måste ha någon som säljer, packar, fakturerar. Men du ska inte glömma den viktiga tvillingen till säljaren; marknadsföraren. Det är denna som skapar kommunikationen som krävs för att låta alla veta vad du gör och hur, så de blir villiga att investera sin tid och sina pengar. Både internt och externt.


Skrivbok och en kopp kaffe


Om du inte har råd att anställa en hel marknadsavdelning för att hantera strategi, tonalitet, texter, foto, grafisk form, filmer till webb och en social media manager då? Ja, då får du helt enkelt vara kreativ, eller ta in någon som är det åt dig. Vi agerar alltså din externa marknadsavdelning, så du får all spetskompetens som du vill ha och behöver - när du behöver den! Varken mer eller mindre.


Vad vinner du på att ha ett externt marknadsföringsteam?

Jo, vi hjälper att hålla dina kostnader nere men samtidigt att synas och kommunicera bättre. Du får helt enkelt maximal effekt av en hel marknadsavdelning, men till en kontrollerad investering. Du får även in specialister som hela tiden lär sig nya saker, då de arbetar med andra projekt, vilka ger ny kunskap som även ni drar nytta av. Du kan alltså alltid ligga i framkant och veta att du har det senaste inom varje kommunikativt område.

Oavsett om du redan har en marknadsavdelning och behöver tillskott på vissa områden, eller om du inte har någon internt som kan jobbet. Vi är din partner som gör er starkare där du anser det behövs. Vi arbetar per timme eller projekt, så du vet att du enkelt kan avsluta när behovet avtar eller om konjunkturen svänger för hårt (även om det är just då du ska se till att ha stärkt

kommunikation för att hålla dig aktuell). Fördelar är bland andra: 🎯 Du kan kontrollera investeringen, dvs hålla personalkostnader nere och ändå få full leverans på dina behov. 🎯 Du får in expertis som annars inte kunnat vara möjligt, då din budget inte tillåter att anställa grafiker, filmare, social media-specialister, strateger och projektledare på heltid. 🎯 Du kan addera nyckelkompetens för dina projekt, för att inte överbelasta dina anställda och urlaka deras kvalitetsarbete. Skälen är många till att ta in externa marknadsresurser. Nystartade bolag saknar medel, etablerade bolag behöver bara addera nytt ibland eller har anställningsstopp. Det är just därför Idea:LAB finns. Vi kommer in med senior expertis på timme eller projekt. Adderar den kompetens som krävs för varje kund, varken mer eller mindre. Så du betalar bara exakt för det du behöver! Du får bland annat: 🌱 Ökad effektivitet 🌱 Kontroll på investeringar 🌱 Lång erfarenhet inom konverterande kommunikation 🌱 Dedikerade resurser 🌱 Tillskott till ert team som är vana att arbeta "interim", så vi startar springande



bottom of page